Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pragmatic analysis of humorous air traffic control conversation exchanges
Doležal, Jakub ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Sučková, Magda (vedoucí práce)
The thesis studies the occurrence of humour in air traffic control (ATC) conversation exchanges and aims at answering the questions of its occurrence in such strictly professional discourse and finding patterns in it. This is done though pragmatic analysis for which theoretical background is provided in the first part of the thesis. Phenomenon of humour is discussed according to Attardo (1994), and its three main theories are presented: incongruity, superiority, and release (Raskin 1985). Division is established between different instances of humour: canned and conversational jokes (Attardo, 1994) and externally humorous situations. Grice’s (1975) Cooperative Principle (CP) and its Maxims is described in detail and is related to humour. Focus is on the transgressions of the CP: mainly violation, flouting and infringing. Attardo’s (1990) scheme of understanding a joke is adopted and modified for conversational humour. After introduction of ATC language, the analyses follow. Each consists of four parts: technical circumstances, humorous scheme, CP perspective, and theory of humour. The analysed conversations are divided into two groups: internally humorous and externally humorous. The first are further divided based on the use of a specific shared knowledge of the external world and the second based on the theory better explaining them: superiority or incongruity. With the focus on the internally humorous, the abilities and personality of the ‘humourist’ are proposed as crucial for the occurrence of humour with the main intention being to create more relaxed atmosphere (corresponding to the release theory of humour).
Humor jako marketingový nástroj a jeho vliv na spotřební chování
Janjić, Saška ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Humor jako marketingový nástroj a jeho vliv na spotřební chování se věnuje využití humoru v marketingové komunikaci. Hlavním cílem práce je prozkoumat vliv humoru v marketingu na vnímání propagované značky a zjistit jeho dopady na spotřební chování. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost nejprve zaměřena na spotřebitele, za účelem pochopení principů tržního chování a faktorů, kterými je toto chování ovlivněno. To je důležité pro lepší pochopení účinků humoru, které jsou popsány v následujících částech práce. Dále se práce zabývá humorem z psychologického pohledu, vysvětluje, co humor je a popisuje některé vybrané teorie. Poslední kapitola teoretické části se zabývá propojením humoru v marketingu, vysvětluje principy, vlivy a výhody i nevýhody, se kterými se tato taktika potýká. Praktickou část práce tvoří vlastní výzkum, který si klade za cíl prozkoumat účinky a vlivy humoru v marketingu na vnímání propagované značky a nákupní záměry spotřebitelů. Výsledky experimentu naznačují, že humor má jisté pozitivní vlivy na vnímání propagované značky, zejména se spotřebitelům díky využití humoru značka jeví zábavnější a inovativnější. Vliv na nákupní záměry ve studii prokázán nebyl.
Pragmatic analysis of humorous air traffic control conversation exchanges
Doležal, Jakub ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Sučková, Magda (vedoucí práce)
The thesis studies the occurrence of humour in air traffic control (ATC) conversation exchanges and aims at answering the questions of its occurrence in such strictly professional discourse and finding patterns in it. This is done though pragmatic analysis for which theoretical background is provided in the first part of the thesis. Phenomenon of humour is discussed according to Attardo (1994), and its three main theories are presented: incongruity, superiority, and release (Raskin 1985). Division is established between different instances of humour: canned and conversational jokes (Attardo, 1994) and externally humorous situations. Grice’s (1975) Cooperative Principle (CP) and its Maxims is described in detail and is related to humour. Focus is on the transgressions of the CP: mainly violation, flouting and infringing. Attardo’s (1990) scheme of understanding a joke is adopted and modified for conversational humour. After introduction of ATC language, the analyses follow. Each consists of four parts: technical circumstances, humorous scheme, CP perspective, and theory of humour. The analysed conversations are divided into two groups: internally humorous and externally humorous. The first are further divided based on the use of a specific shared knowledge of the external world and the second based on the theory better explaining them: superiority or incongruity. With the focus on the internally humorous, the abilities and personality of the ‘humourist’ are proposed as crucial for the occurrence of humour with the main intention being to create more relaxed atmosphere (corresponding to the release theory of humour).
Humor jako marketingový nástroj a jeho vliv na spotřební chování
Janjić, Saška ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Humor jako marketingový nástroj a jeho vliv na spotřební chování se věnuje využití humoru v marketingové komunikaci. Hlavním cílem práce je prozkoumat vliv humoru v marketingu na vnímání propagované značky a zjistit jeho dopady na spotřební chování. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost nejprve zaměřena na spotřebitele, za účelem pochopení principů tržního chování a faktorů, kterými je toto chování ovlivněno. To je důležité pro lepší pochopení účinků humoru, které jsou popsány v následujících částech práce. Dále se práce zabývá humorem z psychologického pohledu, vysvětluje, co humor je a popisuje některé vybrané teorie. Poslední kapitola teoretické části se zabývá propojením humoru v marketingu, vysvětluje principy, vlivy a výhody i nevýhody, se kterými se tato taktika potýká. Praktickou část práce tvoří vlastní výzkum, který si klade za cíl prozkoumat účinky a vlivy humoru v marketingu na vnímání propagované značky a nákupní záměry spotřebitelů. Výsledky experimentu naznačují, že humor má jisté pozitivní vlivy na vnímání propagované značky, zejména se spotřebitelům díky využití humoru značka jeví zábavnější a inovativnější. Vliv na nákupní záměry ve studii prokázán nebyl.
Divnolidi z Brna a okolí: Konstrukce jinakosti v prostředí internetové sociální sítě Facebook
Matesová, Kateřina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat proces konstrukce jinakosti, užití humoru a reflektování otázek vkusu v prostředí facebookové stránky Divnolidi z Brna a okolí. Teoretickým rámcem práce jsou současné přístupy k výzkumu internetových sociálních sítí (soukromí a sdílení na internetových sociálních sítích, samostatná kapitola je pak věnována sociální síti Facebook), sociologický pojem vkusu jakožto nástroje pro sociální distinkci (zde tato studie vychází především z práce Pierra Bourdieu), interdisciplinární pojem jinakosti (zde se studie opírá o práce Mary Douglas, Stuarta Halla a Marca Augého) a teoretický přístup k humoru nazývaný teorie superiority. Metodologický postup výzkumu využívá kvantitativních metod k popisu zkoumané stránky Divnolidi z Brna a okolí a kvalitativních metod (tzv. "data-crawling") k analýze 47 vybraných příspěvků stránky. Analytická část diplomové práce se konkrétně soustředí na to, jaké typy příspěvků se na stránce vyskytují, jak jsou jednotlivci v příspěvcích reflektováni uživateli, jak uživatelé reflektují vkus a jinakost "divnolidí" v příspěvcích a také místa, kde k setkání s jinakostí dochází. Dále je součástí analýzy studie užití humoru uživateli stránky a uživatelské reflexe politiky stránky a jiných uživatelů. V závěru práce jsou výsledky analýzy...
Humor na facebooku a jeho role v předvolební prezidentské kampani
Dubská, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá humorem na Facebooku, zkoumá témata a postupy vzniku humorných příspěvků, které se váží k přímé volbě prezidenta ČR, konkrétně k dvěma kandidátům, kteří se dostali do druhého kola prezidentské volby, Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana. V úvodu představuji humor a komiku z teoretického pohledu. Vymezuji tři ústřední teorie, typy vtipu a funkci smíchu. V dalších kapitolách definuji základní předpoklady, které vedou k zapojení fanoušků do tvorby online příspěvků, které pak mohou kolovat např. sociálními sítěmi. Představuji nové nástroje v online politickém marketingu a shrnuji základní témata, která nesly oficiální kampaně obou kandidátů. V praktické části pomocí metody zakotvené teorie analyzuji, jak a proč pracovali uživatelé Facebooku s humorem v příspěvcích, kterými reagovali na prezidentskou volbu. Zkoumaným materiálem jsou obrázkové vtipy, fotografie s textem či bez textu, koláže, komiksy nebo karikatury z oficiálních i neoficiálních facebookových stránek obou kandidátů. Z výzkumu vyplynulo, že měl humor při kampani primárně negativní roli, sloužil jako nástroj k očernění a zesměšnění daného kandidáta, vtipy měly ukázat jeho nedostatky a varovat voliče, co by se v České republice mohlo po jeho zvolení dít. Prostředí Facebooku se projevilo jako velmi negativní,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.